gratis e-book

7 sleutels naar herstel

20% van alle werknemers ervaart psychische vermoeidheid

We kennen allemaal wel het gevoel dat we vermoeid zijn. Na een drukke dag, een paar avonden flink doorwerken of na het intensief sporten. Je neemt een ontspannend bad en gaat vroeg naar bed of neemt een paar dagen vrij. Niets aan de hand, zou je denken. Gezonde mensen hebben, als ze ’s morgens opstaan, voldoende energie voor de hele dag en kunnen daardoor ook een onverwachte piekbelasting (een stressvolle situatie of een uitdaging) aan. Gedurende de dag tanken ze voldoende energie bij om van eventuele stress te herstellen. Maar het is niet zo vanzelfsprekend. Vermoeidheid is een veelgehoorde klacht. 

Mijn missie met dit e-book is jou te inspireren heel bewust te luisteren naar de signalen van je lichaam. Ik geef je inzicht in de soorten vermoeidheid en geef je tools om zelf aan de slag te gaan  met verbetering van je energieniveau. Ik heb geen magische pil of een one-size-fits-all oplossing voor je. Ik ga samen met jouw op zoek naar wat voor jou het beste werkt. 

Je weet pas hoeveel je jezelf hebt verwaarloosd,

wanneer je jouw welzijn (opnieuw) een prioriteit maakt.

Wat heb je nodig om te herstellen?

Dit e-book geeft je inzicht in je vermoeidheid en in de 7 ingrediënten die je nodig hebt om te herstellen.

Herken de signalen

Herken de signalen die je lichaam geeft. Je lichaam praat de hele dag met je en geeft via je emoties aan wat je nu het meest nodig hebt. Als je voelt dat je ‘geen zin’ meer hebt, is dat vaak een van de signalen dat je (te) moe bent om door te gaan. Luister naar dat signaal!

Erken dat je vermoeid bent

Je zult moeten erkennen en accepteren wat je huidige situatie is. Je bent vermoeid en hebt op dit moment weinig controle over je energiebalans. En het valt niet mee om aan jezelf en anderen toe te geven dat het niet zo goed met je gaat. Schuldgevoelens vreten energie

Rust momenten nemen

Om je accu weer op te laden heb je rustmomenten nodig. Momenten waarin jij je lichaam laat ontspannen en je ook mentaal dingen los gaat laten. Door bewust te zijn waar je energie weglekt en op te schrijven welke gedachten je hebt, werk je actief aan je herstel.

Structuur aanbrengen

Een vaste routine is belangrijk om je lichaam en geest tot rust te brengen, zodat je lichaam tijd en ruimte krijgt om te herstellen. De focus ligt daarbij op het leren herkennen (en zo veel mogelijk vermijden) van situaties waarin je energie weglekt. Kom los van de hectiek van de dag. Jouw herstel moet je eerste prioriteit zijn!

Tijd en geduld hebben

Herstellen is een langdurig proces dat niet van een leien dakje zal gaan. Je voelt je niet ineens beter. De weg naar herstel is eerder een zoektocht dan een uitgestippeld pad. De ene keer denk je dat alles voorbij is, maar het volgende moment heb je het gevoel weer helemaal terug bij af te zijn. Herstel kun je letterlijk als een baan zien!

Eerlijk zijn

Wees vooral eerlijk naar jezelf toe! Het helpt niet als je jezelf voor de gek houdt. Hoe moeilijk en confronterend het ook kan zijn om toe te geven hoeveel effect je vermoeidheid daadwerkelijk op je leven heeft. Niets is goed of fout. Het gaat vooral om jouw herstel en om jouw beleving en gevoelens.

Leven

Vermoeidheid houdt je weg om te genieten van je leven. Het verwezenlijken van je dromen lukt veel beter met een opgeladen accu. Met een beetje geluk ervaar je in de komende  weken dat je – met kleine, geleidelijke aanpassingen – een veel prettiger leven kunt leiden dan je tot nu toe gewend was!

Voor wie is deze toolkit geschikt?

Er schuilt een gevaar in het negeren van de signalen van je lichaam. Net als het accu lampje op het dashboard van je auto, moet je deze signalen serieus nemen om niet langs de kant te komen staan met een lege accu.   Het is daarom van groot belang om naar je lichaam te luisteren. Je lichaam geeft duidelijke signalen af als je moet stoppen. Wil jij echt iets veranderen aan je situatie? Lees dan dit e-book.

Dit e-book is dus geschikt voor iedereen:

  • die last heeft van vermoeidheid;
  • waarbij vermoeidheid geen medische oorzaak heeft;
  • die actief iets wil veranderen aan de situatie;
  • en die commitment en geduld heeft.

Wat is het niet?

Dit e-book is geen magische pil of snelle oplossing waardoor je morgen weer hersteld bent van je vermoeidheid. Je vermoeidheid is ook niet van de ene op de andere dag ontstaan. Het kost tijd en geduld om te herstellen van vermoeidheid. Ik geef je inzicht in de soorten van vermoeidheid en geef je tools om zelf aan de slag te gaan. Het is aan jou of jij actief met je herstel aan de slag wilt gaan. De mate van commitment en doorzettingsvermogen bepaald de mate van je herstel. Want doe je niets, dan weet je de uitkomst eigenlijk al: dan wordt jouw situatie alleen maar slechter. En je verdient iets beters....


De tekst in dit e-book:

  • beloofd géén snelle oplossing;
  • is géén one-size-fits-all oplossing;
  • is met uiterste zorg samengesteld;
  • is gebaseerd op wetenschappelijke literatuur;
  • is in géén enkele vorm een vervanger voor reguliere hulp; 

Ik ben Caroline,

In 2004 kreeg ik een burn-out en in 2021 Long Covid. In beide situaties leverde dat langdurige vermoeidheidsklachten op. Ik ben erg prestatiegericht en heb tegelijkertijd een enorm faalangst. Ik had vaak het gevoel dat ik tekortschoot. Aan de buitenwereld toonde ik mezelf met een masker van een sterke, gedreven en energieke vrouw, altijd bereid om iemand te helpen, behalve mezelf. In 2004 stortte ik in. Het masker viel. En in 2021 moest ik, door Long Covid, opnieuw uitzoeken hoe nu verder te gaan.

>
Wishlist Member WooCommerce Plus - Sell Your Membership Products With WooCommerce The Right Way .